Volvo Cars verwijdert plastic

Al het plastic voor eenmalig gebruik binnen kantoren, kantines en evenementen gaat bij Volvo Cars de deur uit. Het besluit, dat tegen het einde van 2019 gerealiseerd dient te zijn, weerspiegelt de actieve steun van het bedrijf aan de VN Environment Clean Seas-campagne. Ook onderstreept het de ambitie om de wereldwijde ecologische voetafdruk te minimaliseren. Volvo zal meer dan twintig miljoen plastic artikelen voor eenmalig gebruik, zoals bekers, voedselcontainers en bestek, vervangen door duurzamere alternatieven, waaronder biologisch afbreekbare producten van papier, pulp en hout. Dit staat gelijk aan de verwijdering van meer dan 500 plastic voorwerpen per werknemer per jaar. Eind 2018 zullen eenmalige kunststoffen worden verwijderd van wereldwijde evenementen, zoals autolanceringen en van alle kantoren en restaurants in Volvo Cars-vestigingen in China, België, de Verenigde Staten, Zweden en Maleisië. “Acties van de particuliere sector zijn van essentieel belang om vooruitgang te boeken in de strijd tegen plastische verontreiniging en om het bewustzijn te vergroten. We wachten niet op een bindende wettelijke overeenkomst,” zegt Lisa Emelia Svensson, directeur Oceaan bij VN Milieu. “Als we vandaag niet veranderen, zal in de komende tien tot vijftien jaar de wereldwijde plasticproductie naar verwachting bijna verdubbelen, waarvan een deel in de oceanen belandt. Geweldig om te zien hoe Volvo Cars het goede voorbeeld geeft. We verwelkomen het bedrijf graag.” De actie volgt op de steun van 300.000 euro voor het Wetenschapsprogramma binnen de Volvo Ocean Race. Verschillende boten in de 2018-2019-editie zijn uitgerust met sensoren die gegevens vastleggen over de    gezondheid van het leven in enkele van de meest afgelegen delen van de wereldzeeën, met inbegrip van niveaus van micro-plastic. De verkoop van de V90 Cross Country Volvo Ocean Race draagt bij aan deze ondersteuning. Ondertussen bevat de auto zelf tapijt- inleg van Econyl, een stof gemaakt van honderd procent gerecycled nylon, afkomstig van de zeebodem, inclusief verlaten visnetten.

in deze editie

We konden het niet nalaten om de vernieuwde XC90 een plekje op de cover te geven van de nieuwe uitgave van Volvodrive Magazine. Nummer 48 is een gevarieerde editie geworden met een verhaal over de de XC60 T6 in de States, terug in de historie met de PV60, die ook Amerikaanse trekjes vertoont. De aankondiging van de vierde editie van Volvodrive Treffen en een reportage betreffende het ophalen van de eerste V60 T8 voor de Nederlandse markt. Verder het laatste Volvo-nieuws. In de eerste week van maart in je brievenbus en verkrijgbaar in de schappen van je gespecialiseerde boekenshop.

Aanbevolen

Algemene voorwaarden