POLESTAR Cyan Racing neemt deel aan het WTCC

Exact dertig jaar nadat Volvo furore maakte met de 240 turbo in de ETCC (European Touring Car Championship), komt Polestar Cyan Racing met het nieuws naar buiten te zullen gaan deelnemen aan de WTCC (World Touring Car Championship) in 2016.

Polestar reed in 2011 al eens eerder mee, maar deed dat toen bij wijze van test, om vervolgens twee seizoenen in de Australian V8 Supercars mee te draaien. Het échte werk voor Polestar begint dus in 2016 met deelname aan het WTCC-kampioenschap. Niels Möller, COO van Polestar  - Volvo Cars Performance Brand - verklaart: "We hebben gekozen voor het FIA World Touring Car Championship om de geavanceerde technologie van onze Volvo's wereldwijd als motorsport platform te presenteren met spannende races over de hele wereld. Daarbij stelt het kampioenschap ons als Polestar in staat om onze technologie verder te ontwikkelen en te benutten naar onze automotive producten direct naar de prestatiegerichte Volvo-klant.

De auto die voor het WTCC wordt ingezet is een Volvo S60 Polestar TC1. Een auto met racing ambities die is uitgerust met een 400 pk viercilinder turbomotor en gebaseerd op de meest recente Volvo Drive-E motor van Volvo. Huidig kampioen in het Zweedse Touring Car Championship Thed Björk, drievoudig kampioen STCC Fredrik Ekblom en meervoudig STCC-race-winnaar Robert Dahlgren dragen hun steentje bij aan de ontwikkeling van de wagen in het WTCC-programma. In een later stadium wordt bekend gemaakt wie achter het stuur van de nieuwe WTCC-wagens zullen plaatsnemen.

in deze editie

De redactie van Volvodrive Magazine wenst iedereen een prachtig 2024! Dat het een vruchtbaar jaar mag worden met veel geluk, gezondheid en uiteraard met veel nieuws rondom ons favoriete merk in het verschiet. Op 14 april 2024, de 97e verjaardag van het concern, gaan de deuren van World of Volvo in Göteborg open en reken maar op een grote happening daaromheen. Voor dit magazine bracht Aart van der Haagen een bezoek aan Astrid de Ruiter die in haar nopjes is met haar C30 T5 en reden we een zo goed als nieuwe 960; de laatste uit de Kalmar-fabriek. Veel leesplezier!

Aanbevolen

Algemene voorwaarden