Polestar cube in Gothenburg

Het gebouw sprankelt in de grijze kantooromgeving waar Volvo al sinds eind jaren zestig is gehuisvest. Het kraakheldere witte glas aan de buitenkant van de Polestar Cube en de verlichte logo’s symboliseren de rol van een leidende ster in design en technologie binnen de Volvo Car Group. “Minimalistisch, avantgardistisch design vormt de kern van dit nieuwe merk en dat betreft niet alleen onze auto’s, maar ook de manier waarop we met onze klanten omgaan,” aldus Thomas Ingenlath. “Design speelt een rol in hoe we ons voelen en intern samenwerken. Met het nieuwe hoofdkantoor beoogden we een bestaande structuur te transformeren tot een nieuw, modern gebouw op de Volvo Car-campus, dat niet alleen onze merkwaarden tot uitdrukking brengt, maar ook een inspirerende en aantrekkelijke werkplek is voor ons wereldwijde team. In China wordt binnenkort een andere architecturale uitdrukking voltooid, namelijk bij het Polestar Production Center in Chengdu. In slechts een jaar tijd hebben we ons al gevestigd als een internationaal merk met een wereldwijde voetafdruk.”

in deze editie

In dit nummer van Volvodrive Magazine mengen we ons in topoverleg tussen een S80 T6 en V8, bieden we prikkels voor de zintuigen, gaan we back to the sixties met de Amazon en slingeren we de discussie van mooi of lelijk rondom de 262 C nu eens niet aan. Aart van der Haagen doet verslag van zijn ontmoeting met rijschoolhouder Ruark van Dijken, die zijn leerlingen de kneepjes van rijvaardigheid leert in een S60 D5 in de opvallende kleur Rebel Blue.

Aanbevolen

Algemene voorwaarden