Polestar 1 als pre-productie

De eerste 1’s, die Polestar grotendeels met de hand vervaardigt, worden gebouwd in de Zweedse thuishaven Göteborg. Het betreft de proefkonijnen die intern als VP-cars (verification prototypes) te boek staan en het goedkeuringscertificaat moeten behalen voor deelname aan het verkeer. De uiteindelijke fabricage van consumentenauto’s zal plaatsvinden in het nieuwe    Polestar Production Center in Chengdu, China. De uit koolstofvezel opgetrokken carrosserie vereist nieuwe, gespecialiseerde apparatuur die in staat is om hier en daar ingewikkelde processen uit te voeren. Al deze machines gaan op transport naar het verre oosten en worden daar tijdig geïnstalleerd, zodat de serieproductie in 2019 kan starten.   Volgende stap “De assemblage van de VP-cars betekent dat de 1 een volgende belangrijke stap naar productie heeft gezet,” zegt Thomas Ingenlath, Chief Executive Officer van Polestar. “Bij deze eerste serie van 34 eenheden kunnen onze ingenieurs specifieke details afstemmen, zodat de coupé perfect is wanneer we midden volgend jaar starten met de productie van de klanten-auto’s.” Het brengt een belangrijke mijlpaal voor de Volvo Car Group met zich mee, want voor het eerst gaat de fabrikant een model met een koolstofvezelconstructie bouwen. Het is de bedoeling dat de eerste VP-cars de designers en ingenieurs in staat stellen de ingewikkelde processen van de Polestar 1 te finetunen, testen en in de praktijk uit te voeren. Volvodrive Magazine volgt de ontwikkelingen op de voet.

in deze editie

Voor deze editie van Volvodrive Magazine reden we de eerste kilometers in de EX30. Aart van der Haagen besteedt aandacht aan de laatste door een verbrandingsmotor aangedreven sedan en duikt in de geschiedenis van diens sportieve voorvaderen. Verder gingen we in gesprek met Rick Michiels, die zijn XC90 V8 inruilde voor een V70 R en maakten we een laatste rondje in het Volvo Museum alvorens World of Volvo zijn deuren opent. Veel leesplezier!

Aanbevolen

Algemene voorwaarden