Op vakantie met de Volvo v40

De auto is nog altijd het populairste vervoer middel voor op vakantie. Wat ook steeds vaker gebeurt zijn de kleine tripjes in plaats van hele lange vakanties. Steeds meer mensen kiezen ook voor een dakkoffer omdat ze steeds meer bagage meenemen.

54% van de vakantiegangers gaan met de auto, daarna volgt het vliegtuig met 34% en 8% gaat met de bus of trein. Bij de kleine tripjes is de auto ook het meest populair omdat er bij de kleine tripjes vaak voor een bereisbare afstand wordt gekozen. Mensen kiezen dan ook steeds vaker een dakkoffer om meer spullen mee te kunnen nemen. Eerst was de dakkoffer goed voor skispullen en werd ook “skibox” genoemd. Tegenwoordig wordt de dakkoffer echt niet alleen voor skispullen gebruikt maar ook voor andere spullen. Je kan er dus eenvoudig extra ruimte mee maken door er een op je dak te plaatsen dat maakt het reizen een stukje aangenamer. Heb je een Volvo v4 dan heeft dakdragerwinkel de ideale dakdrager voor een Volvo v40.

Bevestiging
Het is van groot belang dat de dakkoffer goed aansluit op de auto omdat het anders gevaren kan veroorzaken bijvoorbeeld met een harde wind. Wanneer de wind onder de dakkoffer komt wil de koffer weleens zijn eigen weg gaan. Het wordt dan net een vleugel en het lijkt dan alsof het wil gaan opstijgen. Zorg er dus voor dat de koffer goed vast zit, dan hoeft u zich geen zorgen te maken. Je moet ook op de snelheid letten wanneer je een dakkoffer op je auto hebt. Het advies is niet harder dan 130 te gaan. Op sommige dakkoffers staat ook een advies snelheid, volg dat advies dan ook op. Je moet niet alleen op je snelheid letten maar ook op je gewicht en hoogte. Een extra lading kan namelijk invloed hebben op je rijgedrag. Of met de hoogte wanneer je al een hoge auto hebt kan je misschien niet een parkeergarage in. De weerstand van de koffer kan zorgen dat de stroomlijn niet meer zo soepel gaat. Het gevolg hiervan is dat het brandstofverbruik omhoog gaat, dat kan oplopen tot 20%.



 

in deze editie

Voor deze editie van Volvodrive Magazine reden we de eerste kilometers in de EX30. Aart van der Haagen besteedt aandacht aan de laatste door een verbrandingsmotor aangedreven sedan en duikt in de geschiedenis van diens sportieve voorvaderen. Verder gingen we in gesprek met Rick Michiels, die zijn XC90 V8 inruilde voor een V70 R en maakten we een laatste rondje in het Volvo Museum alvorens World of Volvo zijn deuren opent. Veel leesplezier!

Aanbevolen

Algemene voorwaarden