Driecilinder in XC40...

Volvo schrijft geschiedenis met de lancering van een driecilindermotor, de allereerste in zijn 91-jarige geschiedenis, in eerste instantie bestemd voor de compacte crossover XC40. De firma ontwikkelde de volledig nieuwe 1,5-liter benzinekrachtbron met directe inspuiting in eigen huis, volgens hetzelfde recept als de viercilinder DrivE-techniek. In eerste instantie past Volvo een handmatig bediende zesversnellingsbak toe; vanaf volgend jaar staat optioneel een achttrapsautomaat op het programma. Om schaalvoordelen te benutten zal de driepitter van dezelfde productielijn rollen als de viercilinder benzine- en dieselvarianten. “Het is een spannende ontwikkeling voor de XC40 en voor Volvo Cars in het algemeen,” aldus Alexander Petrofski, Senior Director Cluster 40. “Dit compacte ontwerp biedt de flexibiliteit die we nodig hebben bij de introductie van meerdere aandrijflijnopties voor XC40-klanten.” De nieuwe driecilinder is doelbewust ontworpen voor integratie in Twin Engine-modellen met hybridetechniek. Een puur elektrische aandrijflijn zal Volvo in een later stadium toevoegen aan de XC40-reeks. 

in deze editie

We konden het niet nalaten om de vernieuwde XC90 een plekje op de cover te geven van de nieuwe uitgave van Volvodrive Magazine. Nummer 48 is een gevarieerde editie geworden met een verhaal over de de XC60 T6 in de States, terug in de historie met de PV60, die ook Amerikaanse trekjes vertoont. De aankondiging van de vierde editie van Volvodrive Treffen en een reportage betreffende het ophalen van de eerste V60 T8 voor de Nederlandse markt. Verder het laatste Volvo-nieuws. In de eerste week van maart in je brievenbus en verkrijgbaar in de schappen van je gespecialiseerde boekenshop.

Aanbevolen

Algemene voorwaarden