Polestar cube in Gothenburg

Het gebouw sprankelt in de grijze kantooromgeving waar Volvo al sinds eind jaren zestig is gehuisvest. Het kraakheldere witte glas aan de buitenkant van de Polestar Cube en de verlichte logo’s symboliseren de rol van een leidende ster in design en technologie binnen de Volvo Car Group. “Minimalistisch, avantgardistisch design vormt de kern van dit nieuwe merk en dat betreft niet alleen onze auto’s, maar ook de manier waarop we met onze klanten omgaan,” aldus Thomas Ingenlath. “Design speelt een rol in hoe we ons voelen en intern samenwerken. Met het nieuwe hoofdkantoor beoogden we een bestaande structuur te transformeren tot een nieuw, modern gebouw op de Volvo Car-campus, dat niet alleen onze merkwaarden tot uitdrukking brengt, maar ook een inspirerende en aantrekkelijke werkplek is voor ons wereldwijde team. In China wordt binnenkort een andere architecturale uitdrukking voltooid, namelijk bij het Polestar Production Center in Chengdu. In slechts een jaar tijd hebben we ons al gevestigd als een internationaal merk met een wereldwijde voetafdruk.”

in deze editie


Een voorproefje van de nieuwe Volvodrive die binnenkort verschijnt met op de cover de V60 Cross Country. Een artikel over de Conceptcar 360c, de Volvo 164 die dit jaar Abraham ziet, een exclusief bezoek aan het Bil & Leksaksmuseum van Johan Rudbäck en gaat Aart van der Haagen op pad met een 740 turbo estate en uiteraard nog meer Volvo-nieuws. In de eerste week van november in de schappen bij je boekhandel of in je brievenbus.

Aanbevolen