Helft elektrisch in 2025

Volvo Cars streeft ernaar dat in 2025 dat de helft van het aantal verkochte nieuwe auto’s volledig elektrisch is aangedreven. Daarmee gaat de fabrikant een stap verder dan in 2017, toen het verkondigde dat alle modellen die vanaf 2019 op de markt verschijnen beschikken over een hybride, plug-in hybride of volledig elektrische aandrijflijn. Met de nieuwe strategie profileert Volvo zich als een sterke speler op de Chinese markt, ‘s werelds grootste afzetgebied voor auto’s met geëlektrificeerde aandrijving. De overheid aldaar heeft bepaald dat per 2025 meer dan twintig procent van het aantal nieuw verkochte personenwagens voorzien moet zijn van aandrijving met alternatieve energie. Dat komt neer op meer dan zeven miljoen voertuigen, aldus een prognose van de Chinese regering. “Vorig jaar hebben we ons vastgelegd op elektrificatie, als voorbereiding op het tijdperk ná de verbrandingsmotor,” aldus Håkan Samuelsson, president en CEO van Volvo Cars. “Nu breiden we dat met een vorm van elektrische aandrijving uit naar ‘s werelds grootste markt voor auto’s. De elektrische toekomst van China is ónze elektrische toekomst.” Volvo Cars bouwt de S90L T8 Twin Engine in dat land en inmiddels draait daar ook de productie van de XC60 T8 Twin Engine voor de lokale markt. Op de Beijing Auto Show presenteert Volvo Cars voor het eerst uitsluitend plug-in hybrides, waaronder de nieuwe XC40, die onlangs in Europa de titel ‘Auto van het Jaar 2018’ in de wacht sleepte. Sinds de introductie eind 2017 ontving Volvo voor deze crossover wereldwijd al meer dan 60.000 orders, waarbij de boeken in China nog niet geopend waren. De autoverkoop van het merk passeerde vorig jaar in China voor het eerst de grens van 100.000 stuks. 

in deze editie

De maand september is in zicht en dat betekent dat we binnenkort de 45e uitgave van Volvodrive Magazine tegemoet kunnen zien. Dit keer siert de V60 R-Design de cover van ons blad en hebben we wederom diverse interessante onderwerpen zoals een test met publiekslieveling de XC60, die wij als D4 reden. Onbeschaamd strepen trekken met de 242 GT en brachten we een bezoek aan Goodwood waar de Polestar 1 zijn opwachting maakte. Verder de strijd tegen het afval tijdens de laatst gehouden Ocean Race en het VROM-weekend in Göteborg. Gerechtigheid voor de 440 en de C30 van Monika Mehlmann en veel ander Volvo-nieuws.

Aanbevolen